BUPROPİON

Bupropion piyada bulunan kullanıma elverişli ilaçlar içinde tek antidepresandır, ancak geçmişteki nöbetlerle bağlantısı nedeni ile ABD’de kullanımı sınırlandırılmıştır. Bupropion diğer antidepresanlar kadar etkili olduğu gösterilmiştir, ayrıca güvenli ve iyi tolere edilebilir olduğu ispatlanmıştır.

En yaygın etkiler; başağrısı, uykusuzluk, üst solunum yolu şikâyetleri ve bulantıdır. Hareketlilik, ajitasyon ve irritabilitede görülebilir. Hastaların %25’in de kilo kaybı görülebilir. Kafa travması, beyin tümörü ve diğer organik beyin hastalığı öyküsü bulunan hastalarda, nöbet eşiğinin azaltabileceği için bupropion kullanımı kontrendikedir. Yüksek dozlar (günde 450 mg. dan daha çok) öforik hale yol açabileceğinden, bupropion madde bağımlılığı öyküsü olan hastlaarda relatif olarak kontrendikedir. Bupropion anne sütüne geçtiği için, emziren annelerde buprpion kullanımı önerilmez.

Hipertansif krize yol açma olasılığı nedeni ile bupropion monopminooksidaz inhibitörleri (MAOI) ile birlikte kullanılmamalıdır ve bupropion tedavisine başlamak için MAO inhibitörlerin kesilmesinden sonra en az 14 gün geçmelidir.